vrijdag 19 september 2008

Last fm

Dit is echt leuk om te doen. Ik ben dus zeker van plam om hiermee verder te gaan.
Ik ben zelf geinterresseerd in klassieke muziek en dat kun je veel vinden op het internet. Wat ik erg leuk vind dat je op deze manier tegen andere muziek aanloopt, die je nog niet eerder hebt gehoord. Er gaat echt een wijde wereld voor je open. Je hoort echt interessante muziek., leest meer achtergronden enz.
Dit is dus ook 1 van de redenen dat de uitleen van muziek via de bibliotheken terugloopt. Mensen kunnen "alles " vinden op het internet. je nunt downloaden, branden, op je Ipod of Zen zetten, boekjes vinden enz.
Wat je als bibliotheek kunt doen met last.fm? ik denk dat je dit heel goed in de links kunt zetten. Hierbij ook een korte uitleg van hoe en waarom (net zoals in deze 23 dingen cursus). De echt geinteresseerde gebruiker zal er dan zelf mee verder gaan. Ik denk dat dit ook meteen de beperking is die je je zelf moet opleggen. Je geeft een handvat aan je publiek, maar ga niet verder door als "helpdesk"te gaan fungeren, want dat is niet des biebs. Je krijgt dan toch technische vragen die per computer verschillend zijn.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi biebmaat,

Muziek is echt jouw ding. En je hebt een handige vertaalslag naar toepassingen in de bibliotheek