vrijdag 19 september 2008

Sociale netwerken

Ik ken de term netwerken en lobbyen als: maak gebruik van je kennissen, collegae, vrienden enz. om iets gedaan te krijgen, te zien, te horen. Het doel hiervan is in veel gevallen je voordeel er mee doen.
Sociale netwerken op het internet kende ik van horen zeggen en lezen. Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Ja ik heb een profiel aangemaakt op Facebook lang geleden. Maar er verder niks meegedaan. Mijn dochter doet hier veel mee. Ze berichtte mij als volgt"Leuk dat je als vriend aangemeld hebt, en nu maar "buitenlandse"vrienden sparen.
Nu ik rondgekeken heb op Hyves, 23 dingen ning en kom tot de conclusie dat het voor mij persoonlijk niets is. Ik heb hier echt niets mee om me daar in te verdiepen. Er gaat veel tijd inzitten en dat kom ik al vaak te kort. (je komt gauw in de verleiding om verder te kijken bij die en gene) Het komt misschien wel heel negatief over maar voor mijzelf en mijn werk kan ik er direct geen voordeel inzien.
Als je sommige discussies volgt denk ik wel eens"moet dat nu zo, is het niveau wat hoger en wat bereik je ermee?
Waarschjijnlijk zijn er ook mensen die er hun voordeel mee kunnen doen door over bepaalde onderwerpen te discussieren, argumenten te horen en te weerleggen. Ik ben misschien wel veel te praktisch ingesteld om hier aan mee te doen.

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi biebmaat,

Daar zeg je een waar woord: je moet er je voordeel mee kunnen doen. Misschien hoor je nog eens van je dochter hoe zij het gebruikt?